września 09, 2014

6 miejsc, które musisz zobaczyć we Lwowie

wycieczka do Lwowa

Dzisiaj chciałam się z Wami podzielić sześcioma wskazówkami, co warto zobaczyć i zrobić w pięknym i niegdyś należącym do Polski mieście, czyli we Lwowie. Wybrałam się do niego jeszcze w wakacje, w połowie sierpnia, dosłownie na niecałe trzy dni. Miałam bardzo mało czasu, a tak wiele do zobaczenia. Na szczęście udało mi się zwiedzić i zobaczyć wszystkie najważniejsze miejsca, które wcześniej sobie wyznaczyłam :)


1. Pospaceruj po starówce
Pierwszego dnia, zaraz po zameldowaniu w hotelu wybrałam się na spacer po pięknej ale bardzo zniszczonej po wojnie starówce. Muszę przyznać, że chodząc po niej miałam wrażenie jakbym po prostu była w moim rodzinnym Krakowie :) Jedyna różnica to taka, że  Lwowska starówka jest troszkę mniejsza.


2. Wyjdź na wieżę ratuszową
Wieża ratuszowa znajduję się w samym centrum rynku. To na pewno jedna z największych atrakcji turystycznych, ale trzeba przyznać, że warto na nią wyjść ze względu na widoki na całe miasto. 


3. Wizyta w operze
Niestety była nieczynna z powodu remontu. Ale z tego co się dowiedziałam, bilety występu kosztują jedynie 15 złotych!


3. Zakochaj się w kuchni gruzińskiej
Po spacerze przyszedł czas na obiad, który zjadłam na rynku w małej restauracji. W kuchni gruzińskiej ZAKOCHAŁAM SIĘ od razu!!! Ten kto jadł kiedyś coś z tej kuchni na pewno wie o czym mówię ;) Klimatu dodawało na pewno to, że kucharz robił wszystkie zamówione dania przy gościach i nie trwało to dłużej niż 10 minut. Jadłam tam obiad każdego dnia mojego  pobytu na Ukrainie :)


5. Zwiedź Politechnikę Lwowską
Zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie. Nie dość, że to moje marzenie żeby na taką politechnikę w przyszłości się dostać to jeszcze bardzo wielkie wrażenie zrobiło na mnie przepiękne wnętrze.


6. Zrób zakupy w najsłynniejszym sklepie z piernikami w mieście
Z tego miejsca mogłabym nie wychodzić godzinami! Wszystkie mniejsze lub większe pierniki były zrobione z wielką dokładnością, oddając każdy najmniejszy szczegół. To musi być na prawdę ciężka praca, wykonać taki domek lub samochodzik. Na dodatek wszystko pachniało i wyglądało przepysznie :)



33 komentarze:

  1. Byłam na wyciecze objazdowej po Ukrainie w październiku 2012 roku :) Lwów również miałam okazję zobaczyć, ale jedyne co pamiętam to okropne zmęczenie. Cała noc nieprzespana (podróż autokarem), w dodatku od 7 rano do 19 nogach, zwiedzając :) Lwów jest piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne zdjęcia! Na razie Lwów mnie zbytnio jeszcze nie przekonuje.
    http://antenaaa-atena.blogspot.com/2014/09/lichen-2014.html Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  3. To miasto ma swój klimat. Moja przyjaciółka często tam jeździ, ale ja jeszcze nigdy tam nie byłam. Te pierniki są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uuu punkt 6 podoba mi się bardzo :) Chyba nie wyszłabym z takiego pomieszczenia ;) Nawet w Toruniu takich cudów nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. What a beautiful place! And all of that food looks scrumptious!!
    xo TJ

    http://www.hislittlelady.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bardzo dawno temu odwiedziłam Lwów. Muszę ponownie go odwiedzić.
    A.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wonderful pics! Unfortunately I couldn't read which 8 things I MUST do >.<

    ♘ www.sugarpopfashion.com ♘

    OdpowiedzUsuń
  8. Lwów to ładne miasto, takie typowo do zwiedzania, ma swój urok w porównaniu do wielkich metropolii takich jak np. Londyn.

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy10.9.14

    Super pomysł na post i bardzo ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny post ! ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo fajnie tu u ciebie + do tego piękne zdjęcia aż miło popatrzeć :)

    http://apparentlyrealistic.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  12. Gorgeous photos, looks like fun!!
    Check out my blog and maybe we can follow each other? Hope to hear from you!
    Natalie

    www.maralmuse.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks for checking out my blog! I followed you on gfc and bloglovin, hope you'll follow back!!
      Natalie

      www.maralmuse.com

      Usuń
  13. Bardzo lubię Lwów, byłam tam kilkukrotnie :) Do twojej listy dodałabym piękny Cmentarz Orląt Lwowskich i genialne knajpy z fajką wodną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście byłam na Cmentarzu Orląt Lwowskich, ale niestety nie miałam wtedy przy sobie aparatu... :(

      Usuń
  14. Piękne miasto! Też chciałabym się wybrać. Bardzo ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Postaram się tam zajechać na następnych wakacjach :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki za komentarz
    Piękne zdjęcia ! Nigdy nie byłam we Lwowie.

    Zapraszam na nowy post
    www.prostozszafy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak tam ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. na prawdę urokliwe miasto;)
    pozdrawiam cieplutko :) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Beautiful pictures! =)
    Thanks for your lovely comment!

    NEW POST on http://whattostyle.blogspot.com/

    xoxo,
    Jess

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie byłam, ale wygląda ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  21. Te pierniki zrobiły na mnie wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. chciałabym tam byc! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo żałuję, że byłam we Lwowie tylko jeden dzień. W zeszłym roku będąc w Bieszczadach, wybraliśmy się na krótko. Mam nadzieję, że pojadę tam na dłużej. Twoje zdjęcia cudne, widać, że umiesz uchwycić to co najpiękniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zawsze chciałam tam pojechać! ;)
    maniaa-mania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Post jest genialny. Polska jest przepiękna, a i tak ludzie wyjeżdżają na wycieczki poza granice naszego kraju, po co? Dla "szpanu"?

    OdpowiedzUsuń
  26. Lwów bardzo przypomina mi nasze polskie miasta. Chciałabym go kiedyś odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
  27. Beautiful post and photos


    www.ilblogdelmarchese.com

    OdpowiedzUsuń
  28. I love these photos ! Your blog is stunning !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, na każdy postaram się odpowiedzieć! :)
Spam nie będzie akceptowany.

Copyright © 2017 DO YOU LIKE MY ART?