września 12, 2017

Kilka słów o motywacji


Jak zawsze być w pełni zmotywowanym? Co robić, aby mieć ochotę na robienie rzeczy, które niespecjalnie lubimy robić? To wszystko w dzisiejszym poście :)

Ostatnie tygodnie w cale nie zachęcają do robienia różnych rzeczy, a już na pewno do wychodzenia na zewnątrz! Gdybym tylko mogła siedziałabym całymi dniami w domu pod kocykiem z dobrą książką i gorącą herbatą z sokiem malinowym mojej babci ^^ Niestety czas leci, a obowiązków cały czas przybywa. Zdarza mi się często, że odkładam jakieś sprawy na następny dzień, które potem się nawarstwiają i jestem zła sama na siebie, że jestem taka leniwa...

Czy można szybko wyzwolić w sobie motywację do działania?


Tak na prawdę każdy z nas ma w sobie choć odrobinę motywacji, tylko nie zawsze jesteśmy w stanie ją wyzwolić w odpowiednim momencie.


5 sposobów na zwiększenie motywacji:


1. Rozpocznij zadanie od czegoś prostego.  

Nie musisz od razu przenosić gór. Dobrze jest zacząć od takiego zajęcia, które nie wymaga wielkiego wysiłku. Nie chodzi przecież o to, by zmęczyć się już na starcie. Niech pierwsze z listy zadań, które masz do wykonania, będzie łatwe i przyjemne.

2. Uświadom sobie, c0 Cię zniechęca.  

Dobrze jest odkryć pokusy, które odciągają Cię od osiągania celów. Pomyśl, co robisz zamiast zadań, które chcesz wykonać - internet, oglądanie serialu? Postaraj się walczyć z czasozabieraczami. Możesz się nim nagradzać za dobrze wykonane zadanie.

3. Analizuj cele, pozytywne konsekwencje zrealizowania celu i negatywne konsekwencje niezrealizowania celu.

Najważniejsze to robić to, co ma sens! Jeśli dowiemy się, co jest dla nas naprawdę ważne to łatwiej będzie nam się za to zabrać. Gdy uświadomimy sobie negatywne konsekwencje nie zrobienia czegoś, to także szybciej będziemy chcieli wziąć się w garść.


4. Wizualizuj się

Najlepiej znajdź zdjęcie swojego celu i powieś go w widocznym miejscu. To powinno pomóc Ci skoncentrować się na Twoim zadaniu, zmobilizować Cię do działania na dłuższą metę! Jeśli zapomnisz o nim, stracisz motywację.

5. Zawsze myśl pozytywnie

Zapomnij o negatywnych uczuciach. Odrzucaj wszystkie złe przeczucia. Pozytywne myślenie podobno czyni cuda!

Oczywiście pozwalajmy sobie na gorszy dzień! Jesteśmy tylko ludźmi i każdy ma złe dni. Jeżeli one przedłużają się to w tedy nie możemy siedzieć i bezczynnie czekać aż się poprawi. Dlatego stworzyłam ten post :)



A wy macie swoje sprawdzone sposoby na zmotywowanie się? Chętnie je przeczytam!

37 komentarzy:

  1. mega motywujący post ! dziękuję !:)
    mons-monss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. rzeczywiście, porywając się od pcozątku z motyką na słońce możemy wszystko zepsuć i się rozczarować.. z tymi czasozabieraczami najtrudniejsza sprawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam podobne sposoby aby się zmotywowac :3

    http://aliczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. zmotywowałaś mniee ide sie uczyć z angielskiego na sprawdzian :) obserwujemy się siebie nawzajeem ? :D Jaa już teraz ty <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja czytam swoje ulubione cytaty/wypowiedz osób które uwielbiam(np aktorek, vlogerek brytyjskich) i to zawsze one mnie motywują :)
    Pozdrawiam!

    cheryose.blogspot.com! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moją motywacją są dobre oceny i rodzice ♥

    niikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Moją motywacją jest to że mam dobre oceny i wspaniałych przyjaciół
    http://prettylittleliarsclub.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobre rady :) Moją motywacją na podniesienie się rano z łóżka jest to, że czeka na mnie moja Tosia, którą muszę się zająć i przytuliskowe psiaki, czekające, aż ktoś weźmie je na spacer...

    http://asiula-madziula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. moja motywacja jest chlopak haaha:P

    OdpowiedzUsuń
  10. Moją motywacją są listy zadań, które wiszą na drzwiach. Im więcej punktów jest skreślonych tym większą siłę mam do realizacji innych :)
    A.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja przede wszystkim staram się myśleć pozytywnie, a w negatywach dopatrywać się drugiego dna, które nie zawsze jest złe, a wiele nas uczy. Nie można spoczywać na laurach tylko iść do przodu ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. a ja nie polecam od czegoś prostego bo pozniej jest tylko gorzej haha
    buziak
    ankagrzanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy5.3.14

    Warto uświadomić sobie kilka rzeczy i przede wszystkim działać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Love these tips for completing goals :)
    xo TJ

    http://www.hislittlelady.com

    OdpowiedzUsuń
  15. porządna motywacja jest najważniejsza do osiągnięcia celu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Sweet :)

    Kisses

    http://www.mademoisellemode.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post ;)

    http://karolina-life-and-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja sobie przeglądam różne motywujące obrazki i myślę pozytywnie. Mi to pomaga. :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Przydatny post :) Szczególnie dla mnie, bo ostatnio coś ciężko mi się zmotywować ;D
    Pozdrawiam
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo ładnie piszesz;)) pozdrawiam woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Trzeba działać - i to mnie motywuje :P

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawy post ;p

    Podoba mi się twój blog ;*
    Obserwuję i liczę na rewanż ;**
    Mam prośbę. Mogłabyś poklikać u mnie w linki przy ostatnim poście ? To dla mnie bardzo ważne ;*
    http://lifestyleourblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy6.3.14

    Bardzo lubie tego typu posty :) Masz moze ochote na wspolna obserwacje? :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Podobają mi się tego typu posty, zgadzam się w 100 % :)

    http://kalkosiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Swietny post. Fajnie, że istenieja jeszcze takie ciekawe blogi gdzie nie tylko są zdjęcia ubrań ale również prawd życiowych. :)

    pinkk-rainbow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Przeczytałam i jakoś dalej mi się nie chcę. Może dlatego,że ,,nie muszę''. Obiecałam sobie,że codziennie będę przerabiać jeden rozdział z książki do nauki języka włoskiego;)

    OdpowiedzUsuń
  27. zazwyczaj nie chodzi tylko o motywacje, ale przede wszystkim o determinacje ;) motywacja zawsze przeminie, a jeśli jest się zdeterminowanym, prędzej czy później osiągnie się cel ;)
    http://carmenlolka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo inspirujący post :)
    http://foxyladyme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawy blog. Zapraszam do mnie.
    Męski blog o modzie i lifestyl'u

    http://gabriel-data.blogspot.com/

    Obserwacja za obserwację?
    Zaobserwuj, zobaczę zrobię to samo.
    Tylko przypomnij w komentarzu.

    OdpowiedzUsuń
  30. Super motywujący post :) Trzeba się w końcu wziąć do działania! :)

    Zapraszam: http://diary-black-heart.blogspot.com i zachęcam do obserwacji :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Super sposoby :)

    happiness-29.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. motywacja jest kwestią czasu, z czasem wszystko wchodzi w nawyk i wtedy jest już z górki :)

    angielifestyleblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. O matko, jak Ty ładnie piszesz! Wszystko tak równiutko ^^

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, na każdy postaram się odpowiedzieć! :)
Spam nie będzie akceptowany.

Copyright © 2017 DO YOU LIKE MY ART?