maja 30, 2017

Styl skandynawski

styl skandynawski we wnętrzach

Styl skandynawski podoba mi się już od dłuższego czasu i nie mogę uwierzyć, że dopiero teraz o nim piszę ;) W dzisiejszym poście pokażę Wam kilka inspiracji i wytłumaczę na czym polega ten styl.

Styl skandynawski to przede wszystkim stonowane barwy, dużo światła i prostota. Króluje tu biel. Białe lub bardzo jasne są zarówno podłogi jak i ściany. Jasne kolory odbijają światło, maksymalnie rozjaśniając wnętrze, co powoduje, że nawet niewielkie mieszkania stają się optycznie powiększone, a przede wszystkim bardziej wypełnione światłem. W Skandynawii, w której występuje ciągły deficyt światła słonecznego ma to niebagatelne znaczenie. Z tego też powodu również bardzo często rezygnuje się z wszelkich ozdób okien, firan itp.


Kolejną sposobem na rozświetlenie pomieszczeń jest rezygnacja z pochłaniających światło firan. Łatwo to potwierdzić spacerując po ulicach skandynawskich miast – mieszkańcy usunęli wszelkie bariery na drodze światła do wnętrz ich domów, stając się mistrzami w łowieniu najmniejszej nawet ilości słonecznych promieni.


Aby dopełnić białe wnętrza można dodać różnokolorowe dodatki: poduszki, kanapa, rośliny, książki. Mile widziane wszystkie kolory, zarówno neonowe, wyraziste jak i bardziej stonowane pastele, a także wszelakie wzory np. pepitka, o której pisałam kilka postów wcześniej o tutaj.

 
 Najważniejszym jednak elementem skandynawskiego stylu są pięknie zaprojektowane, niebanalne dodatki, które w surowych skandynawskich wnętrzach stanowią główny element dekoracyjny. Poduchy dekoracyjne, świeczniki, lampiony, ciekawie zaprojektowane lampy oraz wszelkiego rodzaju dekoracje sprawiają, że ozdobione nimi wnętrza nabierają niepowtarzalnego charakteru…

 

A Wam podoba się ten styl czy wolicie inny? :)

45 komentarzy:

  1. najlepszy z najlepszych :) piękne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się podoba :3

    http://aliczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham styl skandynawski, chciałabym mieć w takim właśnie stylu urządzony mój pokój ;)

    http://ninja-holiday-nights.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham ten styl jest najlepszy,
    choć dopiero na Twoim blogu dowiedzialam sie, ze tak sie nazywa :D

    zapraszam do mnie, moze zaobserwujesz?

    syyylwia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi też sie bardzo podoba taki styl ;*
    Buziaki ;*

    niikablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. nice blog !
    unconventionalsecrets.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam białe meble. Super inspiracje !

    OdpowiedzUsuń
  8. Styl bardzo mi się podoba, ale nie określiłabym go ani jako surowy, ani jako skromny. Raczej stonowany ze starannie dobranymi dodatkami :)

    http://pinkbackpacker.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy23.3.14

    Cuuuuudooooowneeeee!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: najlepszeporady.blog.pl !

    OdpowiedzUsuń
  10. Amazing pics!

    The Cutielicious
    http://www.thecutielicious.com
    Federica

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy23.3.14

    Moja przyjaciółka uwielbia wszystko, co skandynawskie. Teraz już sama wiem, dlaczego! ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam styl skandynawski :)
    Pozdrawiam Aśka :)
    www.madebyasha.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  13. So good inspiration for me ^^

    Kisses
    http://www.mademoisellemode.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny ten styl <33

    http://karolina-life-and-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Podoba mi się :333
    CO powiesz na wspólna obserwację ?? :)

    http://gwiazdy-plotki-i--caly-swiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo mi sie podoba ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo podobają mi się takie wnętrza :) Chociaż wątpię żebym wytrzymała w prawie całym białym mieszkaniu O.o
    Super blog :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam ten styl !

    OdpowiedzUsuń
  19. Przyjemnie tu :)

    Zapraszam do siebie:
    http://tematyczniekosmetycznie.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham taki minimalistyczny styl :) Lubie jasne wnętrza.

    Zapraszam do mnie www.prostozszafy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Kocham ten styl, bardzo mi się też podoba styl angielski. Uwielbiam je po prostu :) Fajny pościk :))

    http://kalkosiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubię jasne wnętrza, więc ten styl jak najbardziej mi odpowiada.


    zapraszam
    cheshire00.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. i love your blog and your posts are so amazing! let's keep in touch! follow me at http://justrosesarered.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kocham ten styl ♥

    U mnie na blogu STRÓJ DNIA zapraszam !

    http://jestemanett.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo podoba mi się ten styl. :D Lubię takie jasne, przejrzyste i minimalistyczne pomieszczenia, w których można do woli napakować dekoracji i nie będzie przesytu. :D

    OdpowiedzUsuń
  26. skandynawia, moje klimaty!

    http://klaudiachrol.blogspot.se

    OdpowiedzUsuń
  27. kocham skandynawskie klimaty, dużo prostoty :))

    OdpowiedzUsuń
  28. dziękuję za komentarz! Ten styl jest cudowny, uwielbiam biel i proste formy, idealne! pozdrawiam :)

    www.blondeallaround.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowy27.3.14

    ten styl jest przepiękny, choć wolę coś bardziej w Bohemian style ;)

    Zapraszam w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja również bardzo lubię i cenię styl skandynawski. Wykorzystuję jego elementy w aranżacjach wnętrz:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  32. najpiękniejszy styl jaki może być w mieszkaniach/domach! nie mogę się doczekać kiedy zamieszkam w swoim własnym mieszkaniu i będę mogła sama zadecydować jak je urządzę :D oczywiście białe ściany + kolorowe, stonowane elementy typu ramki na zdjęcia, poduszki!

    anecia & roses ♥ blog

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo fajny i motywujący post :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ♥

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękny, czysty, wygodny <3

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam styl skandynawski. Urządzałam ostatnio pokój i teraz żałuję, że nie w takim stylu

    OdpowiedzUsuń
  36. Chyba przełamałam się do takich surowych pomieszczeń, genialne! *.*


    http://frediooo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. bardzo ładne wnętrza. mi też się podobają. ale to tego chyba trzeba było dojrzeć ;) (w moim przypadku)

    www.maciejko.eu

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo podoba mi się ten styl już od dłuższego czasu, uwielbiam kiedy w pomieszczeniu jest jasno i przejrzyście, a do tego lubię biały kolor. :)
    http://fotismylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo lubie ten styl i kiedy w przyszłości będę urządzać swoje mieszkanie, będę o nim pamiętać. Wole go jednak w wersji minimalistycznej. Ostatnio jest na niego moda i coraz więcej ludzi nazywa swoje przestrzenie scandinavian, mimo że odbiegają od niego poprzez mnogość dodatków, a często jeszcze wykluczających się wzajemnie, co jest przeciwstawne do skandynawskiego stylu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą w zupełności! :)

      Usuń
  40. Skandynawskie wnętrza, choć z miesiąca na miesiąc coraz bardziej oklepane, są przepiękne! Sporo bym zmieniła, sporo odjęła i trochę dodała, ale co uwielbiam w nich najmocniej to zasady na jakich bazują, czyli przede wszystkim jasne kolory! Swego czasu postanowiłam przemalować ściany w sypialni na ciemną śliwkę i teraz nie mam pojęcia, co mogło wpaść mi do głowy - nie ma niczego bardziej dołującego jesienią, czy zimą niż powroty do takiej piwnicy :)) Jako że niebawem się wyprowadzam jednym z czynników decydujących przy wyborze mieszkania są białe (no, ew. beżowe!) ściany! Ściskam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, na każdy postaram się odpowiedzieć! :)
Spam nie będzie akceptowany.

Copyright © 2017 DO YOU LIKE MY ART?