sierpnia 15, 2017

5 fotograficznych wskazówek dla blogera

porady fotograficzne dla blogera

Pomyślałam, że dzisiaj napiszę post ze wskazówkami dotyczącymi fotografii. Nie jestem profesjonalistką w tej dziedzinie, ale co nieco na ten temat już wiem i chcę się tą wiedzą z Wami podzielić. Uważam, że fotografia jeżeli chodzi o blogowanie jest bardzo ważna, szczególnie gdy prowadzimy bloga lifestylowego :)

Ładne zdjęcia, zrobione w naturalnym świetle przyciągają naszą uwagę i sprawiają, że bloga czyta nam się przyjemniej i chętnie na niego wrócimy :)

1. PRZEJRZYSTE TŁO 

Większość moich zdjęć robię na jasnym tle, głównie na białym. Jeżeli fotografujemy jakieś przedmioty takie jasne kolory sprawiają, że zdjęcie jest "czystsze" i ładniej wygląda.


2. NATURALNE ŚWIATŁO

Unikajcie sztucznego światła! Sprawia, że zdjęcia wychodzą  żółte i ni wygląda to za dobrze... Wiem na własnym przykładzie, że w zimie gdy słońca prawie nie ma nie jest to łatwe, ale starajcie się wtedy robić zdjęcia blisko okien np. na parapecie.



3. REKWIZYTY 

Uwielbiam robić zdjęcia. Używam różnych przedmiotów. Kwiatów, magazynów, telefonu, książek, biżuterii itp. Chodząc po swoim domu będziesz zaskoczony co można wykorzystać do ułożenia kompozycji.


4. SPRZĘT 

Wiadomo czym lepszy aparat tym jest łatwiej, jednak nie każdy może pozwolić sobie na aparat za kilka tysięcy. To nic. Aparatem cyfrowym lub aparatem w telefonie też można robić super zdjęcia. Wystarczy tak jak już pisałam szukać naturalnego światła, robić zdjęcia na jasnym tle i dobrze komponować!


5. EDYCJA

To ostatni i najważniejszy punkt jeżeli chodzi o przygotowanie zdjęcia na bloga. W dzisiejszych czasach nie ma z tym większego problemu, bo można za darmo pobrać mnóstwo programów do edycji zdjęć. Ja używam Photoshopa i Picassa.



Mam nadzieję, że chociaż dla części z Was ten post jest pomocny, jeżeli macie do mnie jakieś pytania dotyczące fotografii to śmiało pytajcie w komentarzach :)

58 komentarzy:

  1. Świetne porady :3

    http://aliczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dużą uwagę zwracam na tło :) Uwielbiam jak nowości pokazywane są na czymś białym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie te rzeczy już wiem, ale dla osób początkujący na pewno są to przydatne porady.

    OdpowiedzUsuń
  4. super porady, niby każdy to wie ale warto sobie czasem przypomnieć takie podstawy :)
    w 100% zgadzam się co do światła, prawie zawsze kiedy robię zdjęcie przy sztucznym oświetleniu nic nie widać i nawet obróbka w programach nie pomaga! ja używam photoscape, czasami tylko photoshopa :)

    anecia & roses ♥ blog

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem u Ciebie po raz pierwszy i oczywiście zostaje :)
    bardzo dobre porady :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł na post! Dzięki za te rady, nam się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Całkiem fajne porady
    http://zyciowa-salatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. sprzęt i z tym jest u mnie problem, bo tak się składa...nie dość,że niedawno ukradli mi aparat , to na domiar złego kilka dni temu również telefon:D szczęściara ze mnie;d

    OdpowiedzUsuń
  9. dziekuje za rady, bo na pewno sie przydadza... :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie, jeśli Ci się spodoba może zaobserwujesz? :)
    http://syyylwia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy9.3.14

    bardzo pomocny post :)

    OdpowiedzUsuń
  11. rady zawsze się przydadzą , fajny post;)

    Zapraszam: http://outsidekatte.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. oo na pewno się przyda ;) fajny post
    pozdrawiam
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo podoba mi się twój blog :)
    może wspólna obserwacja?
    zapraszam jak chcesz to pisz u mnie i do dzieła:)

    http://kinga-kingaa2500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydatny post, na pewno skorzystam ;)

    http://ninja-holiday-nights.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Lovely post :)

    Kisses
    http://www.mademoisellemode.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy post :)
    Ja dopiero zaczynam , na pewno się przyda :)
    Wspólna obserwacja ?:) http://vleksvndrv-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny pomysł na post, choć mogłabyś rozwinąć każdą myśl, najlepiej np. dając przykłady zdjęć "na tak" i "na nie". :) Ale i tak jest dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  18. Great post! Have a great Monday! =)

    http://whattostyle.blogspot.com/

    xoxo,
    Jess

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo przydatny post ;)
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Robienie zdjęć na jasnym tle poprawia całość masz rację. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo pomocny post. Zauwazylam, ze ostatnio robisz poradniki, rob takich wiecej !!!!

    http://marsdziwnnosci.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  22. Sztuczne światło jest super o ile masz możliwość posiadania lamp i blend , żeby dobrze je ukierunkować :). Po za tym każde ciemnie zdjęcie zawsze można rozjaśnić i dopracować chociażby w Photoshopie chociaż zgadzam się , że jasne tło wygląda o wiele lepiej a niżeli ciemne, które przygasza to co fotografujemy.
    Pozdrawiam,
    coffeeinpoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja nie znoszę robić zdjęć w sztucznym świetle (tzn. poza studiem fotograficznym). Zdjęcia w naturalnym oświetleniu zawsze będą najlepiej wyglądały :)
    A.

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy11.3.14

    Lovely post, love the camera on the photo.

    Tamara's Blend

    OdpowiedzUsuń
  25. lovely picture!:) the eyeglassses are so chic!

    www.Lorietta.cz

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja używam photoscape, polecam programik ^^

    Zapraszam do siebie! *klik*

    OdpowiedzUsuń
  27. fajny post :) Przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Przydatny post ;)

    http://closertotheedgeblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. wszystkie punkty bardzo przydatne, sama używam picasy :) zapraszam do siebie na nowy post!

    www.blondeallaround.blogspot.com

    www.facebook.com/blondeallaround

    OdpowiedzUsuń
  30. fajny pomysl na wpis :)

    nthlee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. great picture dear :D

    WWW.PUTRIVALENTINALIM.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  32. zgadzam się z twoimi wskazówkami ;)
    kliknęłabyś w linki pod zdjęciami w poście "Sheinside" lub w banner SHEINSIDE? z góry dziękuję!
    http://snapyourdream.blogspot.com/2014/03/sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  33. Którą z książek Dana Browna lubisz najbardziej?
    A.

    OdpowiedzUsuń
  34. Również uwielbiam robić zdjęcia!
    Pozdrawiam i zapraszam:
    http://postcards-kingdom.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. śliczny wygląd , przez to przyjemniej ogląda się posta xD
    http://tiffani426.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Anonimowy16.8.15

    nie trzeba znać zasady by robić ciekawe ujęcia

    http://eskucinska.tumblr.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, ale na pewno warto znać zasady aby te ciekawe ujęcia były jeszcze ciekawsze, ładniejsze i lepszej jakości :)

      Usuń
  37. te porady to nic innego, jak ukształtowanie czyjegoś gustu i smaku. często widzę, że blogerki nie przykładają uwagi na kompozycję swoich zdjęć, przez co ich blog traci na estetyce. a to już chyba kwestia ich podejścia. warto "dorobić" się przynajmniej obiektywu stałoogniskowego, np. 50mm i światła 1.8 - ja mam Canona, a obiektyw taki to wydatek rzędu 300zł nawet na allegro, z drugiej ręki. Sama jestem posiadaczką takiego :) wiele nie trzeba, a efekt zmienia wiele :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Szkoda, że tak mało ludzi bierze sobie takie porady do serca.
    Dla mnie to oczywiste, że dobre zdjęcie powinno urozmaicać post.
    Szczególnie doceniam dobry digital, który często pojawia się u Ciebie.
    Ja stawiam raczej na vintage ;) Z tym, że fotograf ze mnie raczej nikły ;)

    Pozdrawiam, Monika z bloga http://by-monique.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też żałuję, że mało osób zwraca na to uwagę…
      Ale dziękuję za miłe słowo :)

      Usuń
  39. Ja największą uwagę przykładam do światła!:)
    Pozdrawiam,
    aguuuszka.blogspot.com-Mój blog!☼

    OdpowiedzUsuń
  40. Post bardzo pomocny:) W sumie tło bardzo dużo daje, bo zdjęcie wygląda minimalistycznie i przedstawiamy na nim to co chcemy bez zbędnych pierdółek:)
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja uwielbiam program VSCO, o tak wiem coś o dobrym aparacie ostatnio zmieniłam aparat 8 mpx na 36 i różnica jest kolosalna szkoda tylko ze na blogspota wstawić zdjęć o najwyżej jakości nie powinno się bo serwer pada Często
    Riwlawn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, że dużo ludzi narzeka na blogspota, ale szczerze mówiąc nigdy nie miałam problemów z nim a zawsze dbam o to żeby zdjęcia były najwyższej jakości…

      Usuń
  42. Robienie zdjęć jest bardzo wymagające - ja się dopiero uczę, ale nie narzekam :D Kiedyś będę robiła ładne zdjęcia ;D

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja najbardziej lubię przerabiać zdjęcia w Photoscape :)

    Klaudencja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. O tak, naturalne światło to już połowa sukcesu!
    Ciekawy post :)
    ******************************************
    ZAPRASZAM DO SIEBIE NA NOWY POST!
    MOGŁABYM PROSIĆ O JEDEN KLIK? Z GÓRY DZIĘKUJE :)
    *KLIK*

    OdpowiedzUsuń
  45. Dobre naturalne światło na pewno jest bardzo ważne i zgadzam się, że ładne zdjęcia sprawiają, że bloga lepiej się czyta ;)

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo przydatny post i praktyczne wskazówki. Robisz naprawdę świetne zdjęcia i zgadzam się z Tobą, że światło i rekwizyty są czasem nawet ważniejsze, niż to, co fotografujemy ;)

    http://simplysimplesimpleness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, na każdy postaram się odpowiedzieć! :)
Spam nie będzie akceptowany.

Copyright © 2017 DO YOU LIKE MY ART?