lipca 20, 2017

Jak robić lepsze zdjęcia na Instagrama?

zdjęcia na instagrama

Instagram to fotograficzny serwis społecznościowy, który umożliwia użytkownikom robienie zdjęć, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych. Charakterystyczną cechą jest to, że nadaje zdjęciom kwadratowy kształt.
Portal szybko stał się podstawowym narzędziem social media dla firm i osób robiących karierę w internecie. Jeśli posiadasz profil na takiej platformie, posiadasz bloga, rozwijasz swoją firmę w internecie lub po prostu lubisz robić zdjęcia i się nimi dzielić z innymi to dzisiaj mam dla Ciebie kilka wskazówek jak robić lepsze, ładniejsze zdjęcia na Instagrama.


1. UŻYWAJ ZDJĘĆ ZE SWOJEGO APARATU

Nie ma nic gorszego jak spikselowane lub nieostre zdjęcie. Dlatego staraj się na daną stronę internetową dodawać zdjęcia wykonane twoim aparatem, a nie marnym aparatem w telefonie. Zdjęcia wykonane za pomocą aparatu będzie również wyższej jakości oraz z funkcją HDR.




2. ŚLEDŹ LUDZI Z PODOBNYM INTERESEM DLA INSPIRACJI

Instagram to społeczność z ogromną ilością inspiracji, ciekawych ludzi i firm. Można na nim obserwować ludzi z podobnymi zainteresowaniami czy celami w życiu. Ja na przykład obserwuję kilku bloggerów od zdrowej żywności, którzy wrzucają zdjęcia swoich smacznie wyglądających, zdrowych dań. Tym samym przypominają mi, abym umieściła z powrotem ciasto czekoladowe na półkę w supermarkecie :)


3. PAMIĘTAJ O PROSTYCH RZECZACH 

Muszę też wspomnieć o najprostszych rzeczach, o których należy pamiętać podczas robienia zdjęcia. Po pierwsze upewnij się, że stoisz stabilnie, skup się na kadrze, a następnie zrób zdjęcie.


4. NIE PRZESADZAJ Z FILTRAMI 

Pamiętaj, że piękno tkwi w prostocie i nie zawsze warto jest szaleć z filtrami... Ja osobiście w ogóle ich nie używam.

5. EDYTUJ ZDJĘCIA W SPECJALNYCH PROGRAMACH

Oczywiście, niektóre edycje są konieczne aby twoje zdjęcie było "doskonałe" i miło się je oglądało. Ja używam do tego Picassy i Photoshopa.



6. OPOWIADAJ HISTORIĘ, BĄDŹ SOBĄ…

Ja traktuję swój profil na Instagramie jako pewny rodzaj pamiętnika, bo to właśnie tam wrzucam zdjęcia z różnych podróży, wydarzeń czy fajnych momentów z mojego życia. Myślę, że jestem tam autentyczna, bo wrzucam tam to co kocham, co mi się podoba, to co lubię robić...


39 komentarzy:

  1. Stosuję się do Twoich rad już od jakiegoś czasu. ; D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatne rady ;)
    Czasami zgrywam zdjecia z aparatu i dopiero wtedy dodaje na instagrama, ale bardzo zadko.
    Nie mam nigdy czasu by je zgrywać i zmniejszac wielkość (na aparacie mają kilka mb, a telefon to stary grat ).
    Twoje zdjecia są perfekcyjnie wiec faktycznie nie potrzbują filtrów :)

    Zapraszam do mnie: http://iwillnotdieyoung.blogspot.com

    I życzę miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie to zabrzmiało :) jezeli ktos ma telefon z wyższej polki to zdjecia nim zrobione na pewno nie bedą spikselizowane;) mimo to dobrze sie czytalo te rady :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam swojego instagrama ale przyznam, że dawno nic tam nie dodawałam, chyba znów wezmne się za robienie zdjęc na insta :D
    Dzieki za pomoc.
    http://zyciowa-salatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz całkowitą rację. Sam stosowałem zbyt dużo filtrów przez co jak teraz patrzę na swoje zdjęcia to mi się one nie podobają. Dostałem radę od fotografa, że jeżeli nie trzeba to najlepiej nie wykorzystywać filtrów. Z drugiej strony patrząc na zdjęcia mojego znajomego to bez filtru jego zdjęcia by nie miały takiego efektu. No cóż, trzeba znaleźć złoty środek :)

    Ładne zdjęcia :)

    Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwielbiam Instagrama i często stosuję filtry, ale muszę przyznać, że wtedy moje zdjęcia bardziej mi się podobają ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne zdjęcia, oby wiecej takich pomysłów
    Zaobserwowałam, liczę na rewanż :)
    eleeyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Też lubię instagrama i wiem, że to nasza wizytówka jeśli upubliczniamy go na blogach czy innych social media, ale nie cierpię zdjęć które ewidentnie zrobione są aparatem cyfrowym. Jak dla mnie to takie małe oszustwo :) Chociaż rozumiem idee estetyczności w kwestii zdjęcia z kilku pikseli. Nie popadajmy w skrajności

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam instagrama, strona stworzona dla mnie, przysięgam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny pomysł na post i przydatne rady :)).
    Zapraszam do siebie - http://daisy2468.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne zdjęcia :)
    http://hanaylena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny poradnik :D ja jestem zielona jeśli chodzi o zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  13. jak dla mnie, najpiękniejsze zdjęcia wychodzą z sercem, nawet jeśli nie grzeszą jakością :)

    OdpowiedzUsuń
  14. super poradnik na pewno mi się przydadzą te wskazówki :)

    Zapraszam do obserwacji ;)
    http://inszaworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatne rady. Może kiedyś i ja założę konto na instagramie, ale jeszcze nie teraz ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie zdjęcia na instagramie właśnie nie mają być doskonałe, mają być codzienne, naturalne

    OdpowiedzUsuń
  17. Those pictures are so beautiful ! Have a nice weekend!:)
    xoxo, Mai ♥
    http://stormia-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam już bardzo długo Instagrama i nic na niego nie dodaje. Nie wiem dlaczego. Moim telefonem wychodzą bardzo dobre zdjęcia, ale nigdy nie zastąpi mojej kochanej lustrzanki.
    A.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja zazwyczaj dodaję zdjęcia z aparatu na instagrama :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja jakoś nie mogę się kompletnie przekonać do instagrama, mam już facebooka na którym potrafie spędzić bez sensu miliony czasu, wszystko co chce dodaję tam. Chociaż dużo moich znajomych ma instagrama :)

    www.creativamente-o-sztuce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. świetne rady, a zdjęcia są cudowne <3!!

    OdpowiedzUsuń
  22. beautiful pictures sweetie!♥

    www.Lorietta.cz

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja akurat instagramem jeszcze się nie bawię :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja się tylko zastanawiam JAK wrzucać na Instagrama zdjęcia z aparatu (czy raczej komputera). W dalszym ciągu pozostaje to dla mnie zagadką...
    Marginesem: śliczne zdjęcia ;)
    Pozdrawiam,
    Lina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po prostu zgrywam z karty USD zdjęcia na tablet poprzez specjalne urządzenie :)

      Usuń
  25. prawda jest taka ze instagram psuje jakosc zdjec :/

    OdpowiedzUsuń
  26. Swietny post! Bardzo przydatny, lubie takie :)
    Zapraszam do obserwacji :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo przydatny i świetny post :)
    erfectdream.blogspot.com zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawy post :) Choć uważam, że Instagram-właściwie z takim był zamiarem stworzony- powinien pozostać aplikacją dla zdjęć uchwyconych telefonem, w danej chwili, momencie naszego życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że tak! Ja też tak uważam i mój instagram sam taki jest - to taki mój pamiętnik ze zdjęciami z ważniejszych chwil z mojego życia, ale warto czasem te zdjęcia powybierać by tworzyły całą piękną całość… Tak mają estetki ;D

      Usuń
  29. Ale czasem chce się zamieścić zdjecie zrobione wlasnie w danym momencie..przyznam ze wszystkie moje są z telefonu. I nie są takie zle :) od fotek z aparatu są inne portale. Ale warto stosowac sie do tuch rad. Bo ładne fotografie zawsze robią wrażenie.

    www.maciejko.eu

    OdpowiedzUsuń
  30. Staram się stosować do tych rad ;) W sumie mam dwa konta. Jedno bardziej ułożone i schematyczne, a drugie przedstawiające moją codzienność i zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  31. Masz super instagrama!
    Ja niestety mam tendencję do przesadzania z filtrami.

    OdpowiedzUsuń
  32. Mega post! Masz świetnego instagrama! BRAWO!
    http://s-busz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, na każdy postaram się odpowiedzieć! :)
Spam nie będzie akceptowany.

Copyright © 2017 DO YOU LIKE MY ART?