czerwca 10, 2017

5 wskazówek dla małej i dużej bałaganiary

jak pozbyć się bałaganu

Dzisiaj post ze wskazówkami dla każdej bałaganiary ;) Osobiście uważam, że nie jestem taką osobą, chociaż muszę przyznać, że zdarzy mi się mieć porozrzucane rzeczy na biurku lub ubrania na fotelu... Jeżeli ktoś z Was ma taki problem to specjalnie dla Was spisałam na kartce pięć punktów, które pomogą Wam uporządkować nie tylko pokój, ale całe Wasze życie :)

1. Po pierwsze przyżeknij sobie, że każdego dnia poświęcisz 15 minut na "powieszchowne" sprzątanie. Jeżeli nie widzisz już swojego łóżka bo jest na nim sterta ciuchów i innych rzeczy to znak, że jest źle... Dlatego ustaw sobie w telefonie przypomnienie i gdy zadzwoni to wynieś kubek z parapetu i umyj go, a kosmetyki pochowaj do kosmetyczki.


2. Od czasu do czasu rób generalne porządki. Zajrzyj do każdej szafki i wyrzuć wszystkie niepotrzebne papiery. Przejrzyj ubrania i nienoszone oddaj komuś lub wystaw na aukcję. Kiedy ostatnio to zrobiłaś? Książkami możesz się wymienić. Notatki z zaliczonych przedmiotów możesz wyrzucić lub oddać komuś z rocznika niżej. Mniejszą ilość rzeczy łatwiej ogarnąć i trzymać w ryzach. A jaką radochę można mieć, gdy na dnie szafy znajdzie się zupełnie nową bluzkę.

3. Zbuduj różne systemy przechowywania rzeczy. U mnie sprawdzają się po prostu różne pudełka, pudełeczka i pojemniki. Do szuflad wsadziłam niskie, plastikowe pudełka, dzięki czemu kosmetyki mam posegregowane w logiczny sposób. Na stoliku mam kilka okrągłych, szklanych pojemników w których trzymam pędzle i przybory do pisania.


4. To co możesz, sprzątaj od razu po zakończeniu czynności. Robisz obiad, to sprzątaj w trakcie to co się da. Zlew pełny brudnych garów to jeden z bardziej przerażających widoków. Gdy robisz makijaż, to używane kosmetyki wrzuć od razu do pudełek czy kosmetyczki. I NAJLEPIEJ RÓB TAK ZE WSZYSTKIM!

5. Polub porządek! Po prostu. Stań na środku wysprzątanego pokoju i powiedz sobie "Ale teraz tu ładnie, niech zawsze tak będzie".

Mam nadzeję, że ten post niektórym z Was się przyda. Nie chodzi tu aby być "perfekcyjną panią domu", ale o to aby żyło nam się milej i przyjemniej :)

47 komentarzy:

  1. Post w sam raz dla mnie ;) Własnie miałam zabierać się za sprzątanie ;D
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post! :) Na pewno skorzystam z twoich rad, bo chcąc nie chcąc bałagan zbyt często mam w pokoju! haha :)

    http://onceethought.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat jestem czyściochem
    I lubie miec porządek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi niestety wskazówki nie pomogą, bo jestem mega ogromną bałaganiarą i nie ma już na mnie nadziei :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja akurat nie lubię mieć bałaganu i należę do osób, które dość często sprzątają ;p

    http://ninja-holiday-nights.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie jestem jakąś straszną bałaganiarą ale zdarza mi się mieć w pokoju bałagan.

    http://karolina-life-and-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydadzą mi się te rady :D Świetny post ^^
    ciasteczkowy-agent.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. pomocne rady, mam nadzieję, że mi pomogą xd

    http://life-by-lilyy.blogspot.com/2014/05/nothing.html

    OdpowiedzUsuń
  9. balaganu raczej nie robie jedyne co to czasem gary w zlewie mozna zobaczyc :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Post jest w 100 % dla mnie haha. Porady na pewno się przydadzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Divine and stunning post dear! really impressive ♥

    New post on the blog sweetie!
    http://michaelmacalos.com

    OdpowiedzUsuń
  12. mi to chyba zadne wskazówki nie pomoga haha :P

    poklikasz u mnie w choies.com ? z góry dziękuję
    mons-monss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. this is such a beautiful post! Have a great day. :)



    I AM ALSO ON: Instagram @kennydaily, Bloglovin and Facebook (i follow back, just let me know your links)


    xoxo;
    What Kenny Hearts a Lifestyle Blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Have a great week dear!

    Keep in touch on BLOGLOVIN

    Love,
    FASHIONHYPNOTISED

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy temat :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy19.5.14

    przydatne wskazówki :) fajny post!

    http://karolllaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Akurat jestem okropną bałaganiarą, więc takie rady są w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. super pomysł na posta :) bardzo przydatne wskazówki!
    zapraszam do siebie na nową notkę :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy20.5.14

    piszesz bardzo ciekawe posty ;) ja jestem straszna bałaganiarą, ale staram się nad tym panować ;)
    pozdrawiam
    rainy-wave.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajny pomysł, bardzo mnie zmotywowałaś. Niestety nie codziennie znajdzie się chociaż te 15 minut. Bardzo fajny post :)

    http://kalkosiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja nie jestem bałaganiarą :D Chyba z tego po prostu wyrosłam już :) Uwagi całkiem dobre!

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post :) Mnie z pewnością się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  23. haha przyda mi się :D
    http://agatacia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Idealny post dla mnie :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Przydatny post dla mnie :D ech,biore sie za porządki!

    OdpowiedzUsuń
  26. To idealny post dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. bradzo praktyczna notka, dawno nie czytałam takiej szczerze mowiac ;d
    breaklungs.blogspot.com zapraszam, uczciwie cię zaobserwowalam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wskazówki świetne. :) ja jestem straaaaszna bałaganiara. ; ( współczuję już dla mojego przyszłego męża, hahah.

    OdpowiedzUsuń
  29. dużo dobrych rad! spróbuję to stosować :)

    andreaavintage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne wskazówki, staram się ich przestrzegać, ale nie zawsze wychodzi xD

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny post. :) Ja mam właśnie tak, że czasami jestem totalną bałaganiarą i nic nie zmusi mnie do sprzątania, a czasami jestem jak żyjący odkurzacz i zaczynam wszystko sprzątać, układać, odkurzać i nie mogę pozostawić ani jednego ziarenka kurzu. :D

    Kilka porad jak lepiej zacząć poranek i być efektywnym przez cały dzień. Zapraszam na nowy post.

    OdpowiedzUsuń
  32. O, to chyba post dla mnie, haha :D JA bardzo lubię porządek, ale muszę być zmotywowana do sprzątania, bo lubię sprzątać u kogos, ale nie lubię sprzątać swojego pokoju. Trochę to dziwne :D

    Nowy post!♥Buziaki xx ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest ja chyba też wolę sprzątać u kogoś, ale nie wiem z czego to wynika :D

      Usuń
  33. Zwykle nie przeszkadza mi bałagan u mnie w pokoju, mimo wszystko wiem gdzie co jest a jeśli mama przełoży mi chociaż jedną rzecz czuję się zagubiona haha. Bałagan przeszkadza mi jedynie gdy uczę się na egzaminy i mam wszędzie porozrzucane notatki.
    Pozdrawiam, mój blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, podczas nauki do ważnych egzaminów trzeba mieć porządek :)

      Usuń
  34. Bałagan przeszkadza mi w skupieniu się, wtedy już nici z nauki ;P Ale muszę przyznać, że często łapię się na tym, że nie chce mi się wynieść np. talerza po kolacji i stoi na biurku do kolejnego dnia ;) Muszę się za siebie wziąć :P

    na-wrokach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. To post idealny dla nas haha, świetne rady!:*

    Buziaki,
    www.twinslife.pl (klik)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo pomocny wpis, jakbym czytala o sobie. Koniecznie musze zaczac stosowac Twoje porady hihihi

    OdpowiedzUsuń
  37. I w takich momentach mam ochotę zrobić zdjęcie mojego pokoju, totalny armagedon- choć codziennie sprzątam. Czasem wydaje mi się, że moje ciuchy same wychodzą z szafy. c:
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  38. Super post! Rady na pewno mi się przydadzą, ponieważ czasami zostawiam bałagan i jakoś nigdy nie mogłam się go pozbyć. Myślę, że dzięki tym radom uda mi się nad tym zapanować.
    karicja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, na każdy postaram się odpowiedzieć! :)
Spam nie będzie akceptowany.

Copyright © 2017 DO YOU LIKE MY ART?